Checklist Tutor de Pràctiques - Observació d'aula
Índex
1. Seqüenciació de l'activitat (Estructura de la sessió).
[ ]
Situa la sessió dins el context del mòdul (recordar classe anterior).[ ]
Introducció.[ ]
Exposa de forma clara els objectius i desenvolupament de la sessió.[ ]
Queda clar com s'avaluaran les activitats fetes a classe.[ ]
Tancament de la sessió (resum, si queda quelcom pendent, etc).
2. Diversificació d'activitats, suports i metodologies.
[ ]
Utilitza diferents suports (verbal, documental, ppt, vídeo, etc).[ ]
Utilitza diferents metodologies (explicacions magistrals, demo, treballs en petit grup, grup, autoavaluacions, coavaluacions, etc).
3. Adequació a les diferents necessitats educatives.
[ ]
Té controlats els alumnes amb dificultats i en fa seguiment.[ ]
Té previstos suports per als alumnes amb diferents necessitats (de ritmes, nivell, etc).[ ]
Adequa / modifica l'activitat per als alumnes amb PI / grans dificultats.
4. Intervenció didàctica.
[ ]
Domina la matèria a impartir.[ ]
Explicacions ordenades.[ ]
Explicacions clares.[ ]
Exemples.[ ]
Resol dubtes de forma àgil.[ ]
Dona feedback a l'alumnat sobre com s'estan desenvolupant.[ ]
Busca de forma activa el feedback de l'alumnat per verificar que s'està seguint la sessió.[ ]
Manté una relació adequada amb l'alumnat (forma de dirigir-se, tracte, forma d'estar a l'aula, etc).[ ]
Interacciona amb els alumnes i dinamitza la classe.
5. Manteniment de l’ambient de treball.
[ ]
Controla que l'alumnat estigui treballant i fent la tasca assignada.[ ]
Intervé de forma correctiva quan és necessari.[ ]
Motiva l'alumnat per fer les tasques assignades.
6. Altres.
[ ]
És puntual.[ ]
Passa llista.[ ]
El guió identifica la sessió i la correlaciona amb el mòdul i la UF a la qual pertany.[ ]
El guió reflecteix la seqüenciació.[ ]
La sessió correspon a la planificada en la programació.
Cada ítem mesurat de 0 a 3 (Gens, Poc, Bastant i Molt).
ÍTEM | Gens (0) | Poc (1) | Bastant (2) | Molt(3) |
---|---|---|---|---|
Seqüenciació | ||||
Diversificació | ||||
Adequació | ||||
Intervenció | ||||
Manteniment | ||||
Altres |